onsdag 11 april 2012

När ingenting går som man vill

Efter en lång och skön påsk på fjället med allt för mycket god mat och godis och allt för lite motion, så skulle jag idag iväg på utomhus springträning. Något man inte direkt ser framemot eftersom det är riktigt ordentligt tufft, men otroligt otroligt skönt efteråt. Klädde på mig mina super sporty kläder och satt mig i bilen. Men med redan lite dålig tid märker jag att bilen måste tankas om jag skall komma helt fram till träningsstudiot och hem igen så jag stannade på en bensinstation, tankade fort som bara det och fortsatte färden. Men kom inte långt när bilen inte kändes helt som den skulle och "check the engine" lampan började lysa. Vågade inte köra vidare så var bara att små snopet svänga om och köra hem igen. När sådant här händer så passar det ju aldrig, och inte skulle vi ju alls ha råd med något sådant här nu. Suck!!

Så till lite roligare saker. PK var idag för första gång med Linnea hos hälsovårdaren och läkaren på ettårs koll. Ringde honom från jobbet för att höra hur det hade gott och jag har nog aldrig hört någon vara så stolt. Han var nog världens stoltaste pappa. Linnea hade varit exemplarisk. Inte ens vaccinationerna hade varit så farliga. Vår fin fina lilla flicka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar