torsdag 26 april 2012

Världens bästa Pepsi!!

Jag har gjort det allt för lite och måste därför göra det extra mycket nu, skryta om världens bästa Pepsi. Ja ni har väl fått med er vem Pepsi är? Pepsi är en liten, eller nu lite större, staffi valp som föddes 1.1.12 i Sverige. Visst var det ju vi som tog första steget med att kontakta Pepsis uppfödare, men det var nog lite Pepsi som valde oss också. Men nog om det. Pepsi är helt enkelt en fantastisk liten hund. Jag var nog förberedd på det värsta när vi fick Pepsi. Såg för mig att hon inte skulle göra annat än springa efter Linnea och bita henne i fötter och händer. Pölar på golvet som Linnea skulle krypa i och sömnlösa nätter med en valp som väcker oss. Kan ju säga att det har varit helt motsatt. Linnea och Pepsi är bästa vänner. De leker tillsammans, Linnea ger leksaker åt Pepsi som Pepsi springer runt med sen kryper Linnea bort till Pepsi och tar tillbaka leksaken. Emellanåt knuffar Pepsi omkull Linnea, men Linnea verkar inte bry sig så mycket om det. Det är helt otroligt att se på dem. Linnea kryper dessutom ofta bort till Pepsi, lägger huvudet på henne och bara myser med henne. pepsi har dessutom redan lärt sig sitta, ligga, ge tass och loss på kommando. Det tycker jag är otroligt duktigt av en liten fröken som är född 1 januari i år. Har lite lekt med tanken om att kanske börja på agility med henne. Tror hon skulle vara super på det. Nåja, det var dagens Pepsi skryt. Men mer kommer det nog att komma, det kan jag lova.


1 kommentar: