tisdag 1 maj 2012

Kan inte förstå

Tårarna rinner och jag har en stor klump i halsen medan jag sitter här och ser på Linnea som "dansar till musiken och känner hur hela min kropp är fylld med kärlek för henne.Har just läst om ett par i Danmark som har tagit livet av kvinnans 15 månader gamla pojke.  Att det finns människor som kan skada sina barn med flit är mer än jag kan förstå.  Hur kan man göra något sådant? Hur har ingen förstått det tidigare att dessa människor inte borde få vara i närheten av barn? De kan ju inte vara normala, nej, de är inte normala. Ingen normal människa gör något sådant. För att inte tala om dessa mammor och pappor som i Finland har tagit livet av sina små barn och sig själv. Får ont i hela kroppen när jag tänker på dessa stackars oskyldiga barn. Jag kan inte förstå att det finns föräldrar som inte älskar sina barn lika högt som jag älskar Linnea. Skulle aldrig kunna skada henne, göra henne ont. Tanken på att något skulle hända henne gör mig illamående. Att man sen med vilja skadar sitt barn är mer än jag klarar av att förstå. Ikväll skall jag tända ett ljus för alla dessa barn som förtjänar så mycket bättre. Kanske några av dessa barn kan få det bra i en annan familj, jag hoppas verkligen det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar