söndag 6 maj 2012

Lilla skriklisa

Då var vi inne i den perioden då. Hoppas i alla fall det bara är en period. Man kan väl säga att vi har en liten maktkamp på gång här hemma. Linnea gör något hon inte får lov till, tex drar i spjälgardinerna, jag säger nej och då tar hon och gör det hon inte borde en gång till för att testa, eller man kan väl säga provocera. Jag säger nej igen och då kommer skriket och tårarna. Samma sak är det om hon har något hon inte får ha. Med en gång jag tar det ifrån henne börjar hon skrika för full hals. Har försökt med att göra byteshandel med henne, men det hjälper inte. Det värsta är att jag ibland har lust att bara skratta åt henne för hon är ju samtidigt otroligt söt när hon får sina raserianfall. Men mina nerver får nog pröva sig dessa dagar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar