tisdag 22 maj 2012

Packa pappas kappsäck

Efter en kväll på jobbet med helt tillräckligt att göra har jag nu packat klart. Imorgon bär det av till Finland. Från första början hade jag tänkt åka allena, men så kom jag på att Linnea nog inte är så tokigt resesällskap så hon kommer med. Men att ta henne med betyder ju en del extra pickpack, och dessutom en del arbete för min kära mamma eftersom det måste fixas bilstol, säng, stol mm. Men det verkar som att det har löst sig men allt ihop. Problemet som återstår är att bilstolen inte är fastspänd i bilen, men månne inte vi kommer på hur man får den på plats. Skall bli riktigt roligt att åka iväg. Länge sedan jag var i Finland senast. Har lite funderat och kommit på att det nog kanske skulle löna sig att köpa en begagnad bilstol, så blir det inte ett problem varje gång vi kommer. Har hittat en som inte är så dyr, men den är framåtvänd. Det bästa är ju att barnen så länge som möjligt skall sitta med ryggen mot trafiken, men så skall vi ju inte åka så mycket bil så det går nog säker bra. Ser framemot morgondagen och dagarna i Finland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar