torsdag 30 augusti 2012

Dagen som började bra och slutade dåligt

Har idag varit på besök hos en kollega som har en flicka som är 1/2 år äldre än Linnea. Första överraskningen när jag steg in i deras hus var att de hade exakt samma tapet i tamburen och trappuppgången som var i det hus där jag växte upp som liten, Västanby. Var jätte speciellt att se den tapeten igen, och har hela dagen gått och tänkt på Västanby, som enligt min mening är ett av världens finaste ställen och som var ett otroligt fint ställe att växa upp på. Var i alla fall en härlig start på dagen att bli bjuden på härligt god frukost i super sällskap.
 
Kvällen däremot har inte varit lika trevlig. Vi försöker sälja vår bil och var jätte hoppfulla när en kvinna kom och såg på den, men hon verkade tyvärr inte speciellt intresserad. Ungefär samtidigt såg jag efter flygbiljetter till Finland i slutet på september eftersom vi skulle åka och fira kära mamma som fyller 70 år. Men att hitta flygbiljetter till under 10 000 kr och som dessutom går på ett något lunda normalt klockslag visade sig vara omöjligt. Mamma sade tappert att det inte gjorde något och att hon nog förstod, men visst vet jag ju att hon blev jätte besviken. Så det var kvällens nertur nr. 2. Så det sista var ett argt samtal från mannen vi hyrde "rödakors stugan" av under bröllopet. Tydligen såg stugan helt djävlig ut och kylskåpet var fullt av rutten, illaluktande mat. Så då får vi en extra räkning på grund av det. Suck!! Får hoppas det inte hinner komma fler överraskningar under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar