tisdag 4 september 2012

Bara att bli kreativ då

Hämtade idag en bok på posten som jag hade beställt. Den heter "Sy til barna" och innehåller som ni kanske gissar mönster på enkla kläder och annat man kan sy till barn, och sig själv ifall man är gravid. T.ex. hur man syr om en vanlig byxa till gravidbyxa. Är en hel massa roliga mönster i boken, så nu är det bara för mig att¨bli kreativ och börja sy en hel massa roliga kläder åt Linnea.
 
Nu är det så att jag inte har sytt kläder sedan lågstadiet, men har däremot sytt en hel del Tilda änglar och annat. Så jag vet ju nog hur en symaskin fungerar. Men att tillpassa mönster och få kläderna att passa i storlek och att de sen skall vara brukbara kan ju vara en utfodring. Dessa änglar (har sytt annat än änglar, men kanske mest änglar så därför skriver jag änglar) verkar ju inte bry sig fast byxorna kanske inte passar perfekt. Har ju bara varit att sy fast dem i midjan på ängels så har de ju suttit fint. Men det kan jag ju inte göra på Linnea. Huj, hemska tanke! Men skall bli riktigt roligt att försöka sig på att sy några söta klänningar och annat.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar