torsdag 6 september 2012

Lite egen tid

Förra natten var inte alls rolig. Linnea vaknade 01.40 och ville inte somna om. Hon fick varm mjölk och allt, men ville inte somna. Så fort jag la ned henne i sängen började hon stor tjuta. Så då fick hon ligga mellan PK och mig i vår säng. Men klockan var över tre före hon äntligen somnade om och så vaknade hon halv sju på morgonen. Har ingen aning om varför hon vaknade sådär, får väl skylla på tänder igen då. Men till trots för att jag var trött som en apa så åkte jag iväg och tränade efter att jag fört Linnea till dagiset. När jag kom hem fixade min härliga man en härlig sallad åt mig och så körde jag honom på jobb. Detta betyder att jag sen hade några härliga timmar att göra vad som helst. Spenderade dessa timmar med att se på Grays och Private practis som jag hade bandat tidigare i veckan (och för att skona PK från att behöva se det med mig). Och sen tog Pepsi och jag oss en härlig en timmes lur på sängen. Nu sitter jag igen här och har lite egen tid eftersom Linnea sover och PK inte ännu har kommit hem från jobbet.
 
Visst får jag ju lite dåligt samvete när jag kör Linnea till dagis fast jag egentligen har ledigt, men hjälp vad skönt det är att få vara lite för mig själv. Behöver verkligen det och tror alla mammor gör det. Det blir ju inte så mycket tid över när man har små barn som kräver all ens uppmärksamhet, men så fort man har chansen så skall man gripa tag i den. Inte betyder det ju att man är en dålig mamma för det.
 
Så nu sitter jag här och längtar efter att min kära man skall komma hem med turkisk peppar åt mig..

1 kommentar:

  1. Inte ska du ha dåligt samvete för att du för Linn till dagis och du själv är ledig. Alla mamma behöver egen tid :) Men de är få som vågar säga de :)

    SvaraRadera