onsdag 7 mars 2012

Back to reality

Då var andra dagen på jobb avklarad, och även den gick riktigt bra. Känns nog inte direkt som att jag skulle ha varit borta ett år. Rutinerna verkar sitta ganska bra och det känns faktiskt riktigt skönt att vara tillbaka på jobb. Märker hur gått jag verkligen trivs på jobbet och med mina härliga kolleger. Patienterna verkar också nöjda, något som är ett extra plus.

Var en sväng inom förlossningsavdelningen för att hälsa en helt ny liten prinsessa välkommen till denna värld. En av mina vänner som fick sin lilla flicka igår. Hon var så otroligt söt, mjuk och helt perfekt. Och hennes mamma var så stolt. Helt otroligt att tänka att jag själv var där för snart ett år sedan. Låg faktiskt på samma rum som den nya lilla familjen gör nu. Man märker inte hur fort tiden går före man har fått barn. Kommer ihåg att jag nästan blev irriterad när så många sa att jag skulle passa på att njuta med Linnea när hon var nyfödd. Dåligt med sömn, allt är nytt, osäkerheten. Nej hade nog ganska svårt att njuta just då. Men med tiden kom rutinerna, tryggheten på att jag gör en bra jobb som mamma och så märkte jag hur härligt det är att vara mamma, att ha ett barn som älskar en över allt på denna jord. Skulle inte byta ut mamma rollen mot något här i välden.

Här hemma har det gått riktigt bra. Tror nog PK tycker att det ibland är lite jobbigt, men samtidigt roligt. Pepsi överraskar igen. Hon är helt otrolig. Nu hoppar hon nästan inte alls på Linnea utan undviker henne nästan. Hon hör på det vi säger och biter otroligt lite för att vara valp. Hon har dessutom lärt sig sitta på kommando, fast det kanske jag nämnde redan igår men det är så stort så kan gott komma upp ännu en gång. Var väl nog förberedd på det värsta före vi fick hem lilla Pepsi, men har verkligen blivit positivt överraskad. Hon är en otroligt fin liten valp vår lilla Pepsi med ett otroligt fint lynne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar