måndag 12 mars 2012

Home alone

Som de flesta andra behöver jag lite egen tid ibland, eller kanske mer än de flesta andra. Men med både ban och hund så blir det inte mycket tid kvar till sig själv. Men idag tog PK Linnea med sig till Hokksund så Pepsi och jag är ensamma hemma. Ännu igår kändes det som en bra idé, men idag när de sen skulle åka iväg kändes det plötsligt jätte jobbig och jag ville inte släppa iväg Linnea. Planen var att de skulle komma hem på onsdag, men så bestämde vi att de kommer redan imorgon för jag vill nog inte vara borta från Linnea längre än så. På onsdag jobbar jag sent och tidigt på torsdag så då hinner jag ju inte se henne nästan alls. Men nu när de har åk så måste jag ju nog i smyg medge att det är ganska skönt att vara ensam hemma, fast det samtidigt nästan är lite tråkigt. Ja ja, imorgon kommer de hem igen och sen är det bara att börja drömma om nästa gång jag kan få lite egen tid.

Har i alla fall haft det otroligt skönt ute i solen med Pepsi. Nu skall jag fortsätta med att försöka bestämma mig för vilken klänning jag skall ha på mig på vår stora dag. Bara fem månader kvar till den stora dagen. Tiden går otroligt fort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar