söndag 18 mars 2012

Pepsi & Linnea nytt

Visst har det ju varit några som har kommit med kommentaren: "-Oj, skall ni ha valp nu när ni dessutom har Linnea. Det kommer att bli jobbigt." Och visst tänkte jag tanken själv, typ 1000 gånger. Min mamma brukar kalla mig pessimist, men själv tycker jag att jag är realist. Bättre att vara förberedd på det värsta och sen bli positivt överraskad, och det har jag jaggu blivit. Såg för mig att vi skulle måsta byta kläder på Linnea typ hela tiden eftersom hon hade varit i en kisspöl eller vattenskålen, att hon smaskade på små bajskorvar till mellanmål och att Pepsi inte skulle göra annat än bita henne hela tiden. Men kan glatt meddela att dessa två små har blivit typ bästisar. Visst har Linnea varit och plaskat i vattenskålen några gånger, men eftersom vi aldrig lyft undan skålen utan bara flyttat på Linnea så har den inte varit så intressant, och dessutom så är det ju bara vatten. Visst är hon sockersöt, men har i alla fall inte ännu smultit av vatten. Lovar att jag skall meddela ifall det händer. Och visst har ju Pepsi bitit henne i både fötter och händer några gånger och Linnea har skrikit, men det händer oftast när Pepsi blir över ivrig och inte helt tänker efter. Hon är faktiskt inte så bitig vår lilla Pepsi och Linnea har lärt sig att knuffa undan Pepsi ifall hon tycker att hon blir för närgående. Och rädd har Linnea inte blivit till trots för allt, tvärtom. Hon kryper ofta bort till Pepsi, ger leksaker åt henne och tar dem tillbaka och Pepsi släpper snällt. PK berättade hur Linnea och Pepsi hade lekt tillsammans en kväll. Pepsi sprang runt, rusade mot Linnea, la sig ner med rumppan upp och sprang vidare. Detta gjorde hon om och om igen medan Linnea skrattade och skrattade. De är bara så otroligt söta tillsammans. Var ganska säker på att PK en vacker dag skulle stå på mitt jobb med Linnea under ena armen och Pepsi under den andra och säga att han inte orkade mer, men än så länge har det inte hänt.








1 kommentar:

  1. Två små söta korvar ;) Maila mej dina val av klänningar annars...om du har lust eller vill, kram/Ida

    SvaraRadera