tisdag 6 mars 2012

Första dagen på jobb

Jaha, då har det alltså gått ett år och jag är tillbaka på jobb igen. Hade första dagen idag, och måste nog medge att jag var lite nervös igår när jag skulle lägga mig, men det skulle jag inte alls behövt vara. Allt gick jätte bra. Jag kom till och med ihåg hur man använder datorprogrammet på jobbet, och kom ihåg lösenordet. Skall jag vara helt ärlig så var det faktiskt riktigt roligt att vara på jobb och träffa alla härliga människor jag jobbar med som faktiskt verkade riktigt glada över att se mig där igen. Så då är det alltså en ny arbetsdag imorgon och vardagen har börjat för min del.

Här hemma har det gått riktigt bra. Pepsi hoppar nog lite på Linnea och biter henne i fötterna, något Linnea inte alls tycker om. Men Pepsi är en otroligt snäll valt med ett jätte fint lynne. Hon hör på när man talar till henne och berättar vad som är rätt och fel och hon lär sig snabbt. Hon har faktiskt lärt sig att sitta på kommando redan. Visst är det ju en del extra jobb med både barn och hund, men roligt är det, otroligt roligt. I natt sov Pepsi i vardagsrummet med PK som sov på soffan. Nej nej, jag har inte varit sur och kastat ut honom ur sovrummet. Orsaken var att Pepsi fortfarande vaknar på natten och behöver sällskap. Och eftersom jag nu har börjat jobba och annars också har lite problem med att sova så är det bättre att PK håller Pepsi sällskap i vardagsrummet medan jag gottar mig med en hel säng helt för mig själv. Men i natt så kissade Pepsi inte inne fast hon hade varit vaken några gånger, duktigt!

Linnea har fått sin första födelsedagsprecent lite tidigt. Ni som följer med har kanske sett bilden på Linnea som går med en stol. Så då bestämde jag mig för att hon skulle få en helt egen gå vagn, och hon älskar den. Den var dessutom mycket finare och mycket bättre än jag vågat tro. Super nöjd!

Hela jänget ute på promenad




1 kommentar:

  1. Söta Linnea :-)
    Och grattis till valpen, supersöt hon också!
    -Lina

    SvaraRadera