fredag 17 februari 2012

Hur kan han inte veta det?

Kände mig inte helt bra idag på morgonen så PK steg upp med Linnea så att jag fick sova lite till. När jag sen äntligen vaknade så hade han gått ut för att gå en sväng med Linnea. När han sen kom tillbaka sov Linnea gott i vagnen, något hon fortfarande gör. Men så frågade jag hur mycket kläder hon har på sig, och han har ju klätt på henne lika mycket som jag skulle göra om det är -15 grader ute, och nu är det +5. Hon har alltså body, stumppisar, yllesockor, yllebyxor, ylletröja, silkesmössa + en annan tjock mössa, skinnvantar och tjock vinterhalare. Så ligger hon i en tjock dunpose på fårskin. Ja och det är alltså +5 grader ute. Varför vet jag hur mycket kläder Linnea skall ha på sig och inte han? Så vill jag ju inte vara den som gnäller eller ringer från jobbet f¨or att höra hur det går. Jag vill ju kunna lita på att han gör ett lika gott jobb som mig när det gäller Linnea. Ja ja, han vet väl till nästa gång då i alla fall.

1 kommentar: