måndag 6 februari 2012

Hur kan man älska så högt

Det där lilla sovande barnet som ligger på mage i sin säng och sover så sött med tummen i mun. Mitt lilla barn, den jag älskar över allt på denna jord, älskar så det gör ont. Hur kan man älska någon så högt? Jag skulle göra vad som helst för denna lilla människa!! De som inte har barn kommer aldrig kunna förstå vad jag menar, men ni som har barn, ja exakt, ni förstår, precis vad jag menar. En härlig, men samtidigt lite obehaglig, känsla. Obehaglig eftersom jag inte vet vad jag skulle göra om hon plötsligt en dag inte skulle finnas här hos mig, tanken som alla föräldrar bär på var enda sekund ett ställe bak i huvudet, den värsta tanken som finns. Men oj vad jag älskar henne!

2 kommentarer:

  1. Precis sådär kände jag mig när du var liten och låg där i din säng.Ett underbart litet barn!

    SvaraRadera
  2. Ja visst var jag det. I ca. 10 år i alla fall, sen blev jag ett monster :)

    SvaraRadera