söndag 15 januari 2012

30 år

Jaha,då var jag 30 år. Känns det p något sätt annorlunda? Nä! Känner mig precis som jag gjorde igår. Men visst har jag haft en jätte fin födelsedag. Fått en massa fint, varit ute och äteit med mamma, PK, Linnea och svärföräldrarna och sen varit på bröllopsmässa. Vad mer kan man önska sig när man fyller hela 30 år. Många har betättat att de fått kris när de passerat 30, men känns inte som att jag kommer att drabbas av det med det första i alla fall. Jag har fått mitt första barn före 30, förlovat mig och skall snart gifta mig, så nej, jag tycker inte jag behöver få någon kris. Men visst är det lite tråkigt med födelsedagar. Fasst jag nu firat min 30: onde födelsedag så har jag ju som alltid kvällen före lite förhoppningar och så blir det aldrig just så stort som man skulle vela. Sakta men säkert kommer kvällen och födelsedagen börjar se sitt slut och man inser att dagen inte blev så spännandes som man hoppats, ingen som kommit fram till mig och sagt: -Men jöss, du ser ut att ha födelsedag idag. Dagen ser sitt slut och i morgon är det redan någon annans obetydliga, lilla födelsedag. Så grattis nu bara från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar