torsdag 12 januari 2012

Konstig känsla

Hade precis somnat igår kväll då jag vaknade med ett ryck, såg på telefonen och försökte komma på vad det var för datum. Hade plötsligt fått för mig att jag skulle på jobb idag. Har ju inte jobbat på nästan ett år, så varför fick jag plötsligt för mig att jag skulle på jobb? Ja nu är det ju bara en och en halv månad kvar av mammaledigheten som det så fint heter i Finland, permisjon heter det här i  Norge. Är jag redan nu omedvetet stressad inför att börja jobba eller är det så att jag redan nu ser så mycket framemot att få börja jobba att jag därför vaknar på det viset. Vem vet, var i alla fall en jätte konstig känsla.

2 kommentarer:

  1. Så du börjar jobba om en månad? Vart skall ni ha Linnea under tiden ni e på jobb?

    //Sofia

    SvaraRadera
  2. PK kommer til en början vara hemma 10 vecor på pappaledfighet. Men sen efter de 10 veckorna jobbar han när det passar med tanke på hur jag jobbar. Så på nogot sätt löser det sig väl, hoppas jag!

    SvaraRadera