lördag 14 januari 2012

Mamma på besök

Mamma kom igår. efter två tågbyten och ett byte till buss anlände hon äntligen till Tønsberg och så hamnade hon dessutom ta taxi hem till oss. Klockan hade blivit så mycket så jag bara måste lägga Linnea och kunde därmed inte hämta henne på tågstationen. Idag har vi varit in och ut av an massa olika butiker och dessutom surfat på nätet för at hitta den perfekta brudklänningen till mig. Kan ju lignt säga att vi inte har helt samma smak, men endel saker måste jag nog välga att höra på henne, för visst vill hon ju att jag skall vara så vacker som möjligt på min stora dag fast jag samtidigt vill vara mig själv. Har i alla fall bestämt mig för att beställe en klänning på nätet så fort som möjligt. Ifall den inte är bra så har jag ju tid på mig att beställa en ny eller gå till en brudsalong. Saken är bara den att jag ju har lagt på mig några överlopps kilon som jag vill bli av med före bröllopet, men detta betyder ju att känningen troligtvis (hoppeligen) kommer vara lite för stor när den stora dagen kommer. Så jag måste ju hitta en sömmerska som i så fall kan sy in den, men det löser sig säkert. Gifta oss skall vi i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar