måndag 9 januari 2012

6.1.2012

På fredag hade jag planer om att skriva ett inlägg men jag hann helt enkelt inte så då får jag väl skriva nu det jag egentligen skulle skrivit på fredag.

Fick en fin julklapp från Finland på fredag, två pallar med möbler. Min mamma har precis flyttat och hade då en del överloppsmöbler som jag gärna ville ha så det blev då fraktade hit med lastbil från Finland. Det var allt som allt sju stolar, en gammal pinnsoffa, en gammal golvklocka och ett hörnskåp. Skall ta bilder av allt här en dag så får ni se vad det är för spännandes jag fått. Vad jag vet har klockan varit i vår familj ganska länge, så det är ju roligt att den får fortsätta bo i vår familj. Senast jag var i Finland blev Linnea jätte förtjust i klockan, så den är nu egentligen hennes klocka. Alla möbler var alltså fördelade på två Europallar om lindade med svart plast. Både mamma och jag har varit lite nervösa med tanke på om allt skulle vara helt är det kom fram, och som tur var det det.

Var dessutom otroligt fint väder på fredag så jag gick en lång promenad med Linnea före jag tog itu med att packa upp möblerna. Sen var det bara att kasta ner lite saker i en bagg och så fort PK kom hem satte vi oss i bilen och startade färden mot fjället. Men själva färden visade sig inte gå så lätt. Tar ungefär 2,5-3 timmar att köra upp på fjället till PK:s föräldrars stuga, och Linnea vaknade redan efter mindre än en timme och ville inte sitta i bilen efter det. Kan ju nog förstå henne, hur roligt kan det vara att sitta fastspänd i ett bilsäte när man inte förstår varför man gör det. Vi kom oss till Hokksund efter en halv timme med skrik på baksätet. Vi hann redan ringa PK:s föräldrar och meddela att vi nog inte kommer, men efter att vi funderat fram och tillbaka en stund så bestämde vi oss för att göra ett nytt försök. Linnea fick en flaska välling och så satte vi oss än en gång i bilen. Linnea somnade ganska fort och sov hela vägen upp till fjället. I motsättning till hemma i Tønsberg var det ganska mycket snö på fjället och ordentlig vinter. Var verkligen en jätte skön helg på fjället. Det är ju just på detta fjället vi skall gifta oss, så vi var och talade med henne som har festlokalen och planerade lite inför bröllopet. Nu börjar det verkligen kännas som att det faktiskt blir av, bröllopet alltså. Tjohoo!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar