måndag 23 januari 2012

Är nog världens sämsta mamma

Där stod jag i köket och lagade mat medan lilla touhukaisan Linnea pysslade med sitt. Plötsligt blev det så tyst så jag gick för att se vad hon gjorde. Där stod ho inne i badrummet vid WC:n och hade hittat WC Duck gelpricken i WC:n. Jag fick panik! Det är några dagar sedan jag la dit den så det var inte mycket kvar av den, men inte vet ju jag hur farliga de kan vara. Sköljde Linneas mun och händer, tog med mig paketet med Fresh Discs och ringde förgiftningscentralen. Men som tur är skall de inte vara farliga. Hon sa att de bara innehåller tvål så så länge Linnea inte har fått i sig stora mängder så går det bra. Jag var tydligen inte första som har ringt angående just fresh discs, hon sa att de verkar vara populära bland små barn. Men urk vad jag känner mig dålig nu. Borde ju ha sett bättre efter henne, borde ha stängt dörren in till badet ordenligt. Hon har inte tidigare rest sig upp vid WC:n utan bara tömt skötbordet och där är det inget farligt. Från och med nu är dörren in till badrummet alltid stängd!

5 kommentarer:

  1. Autch, tror nog att de flesta råkar ut för det ena eller det andra..Tur att det inte var värre än så för er:) Väntar med skräck vad vi ännu har framför oss. Ska passa på att njuta nu så länge han ännu inte själv tar sig framåt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo var verkligen inte roligt. Bara att njuta så länne han ligger på ungefär samma ställe där du lagt honom. Linnea är överaalt nu. Just nu sitter hon gladeligen och tömmer ut allt ur en låda.

      Radera
  2. Åh, fick upp detta inlägg när jag google:ade på just WC fresh disks, hittade precis min dotter med fingret i munnen efter ett "pet" på den där grejen.. Urk! Tack för detta inlägg, det besparade mig ett samtal till 1177. :) Och här blir det också stängt till toaletten.

    SvaraRadera
  3. Min son käkade precis upp en sådan "klick" tack o lov att det inte är farligt.

    SvaraRadera
  4. Min dotter åt en klick. Blev först lugn, men blev sedan lite undrande över innehållet:

    Aqua
    Lactic Acid
    Etoxilerade C13-15 förgrenade och linjära alkoholer
    Sodium laureth sulfate
    Xanthan gum
    Parfum
    C12-14 Pareth-3
    Färgämnen
    Sodium citrate

    SvaraRadera