onsdag 11 januari 2012

Klänningar, klänningar, klänningar

Alla dessa klänningar. Hur skall jag kunna välja klänning? Nu menar jag så klart brudklänning. Hur skall jag veta vilken jag vill ha, och inte minst var jag skall köpa den. Skall jag köpa den i en brudsalong och därmed använda gasnska mycket pengar på kjolen eller skall jag beställa den på nätet och få den billigare men riskera att jag inte blir nöjd?  Om jag välger att beställa på nätet, skall jag då välja en Norsk nätsida som kanske är tryggare eller beställa den från typ Thailand där den är mycket billigare, men kanske inte så tryggt. Jag vill ju som alla andra blivande brudar ha en fin, ja en fantastisk klännign, men jisses vad det är svårt det här. Har tänkt att jag skulle gå till en brudsalong för att pröva klänningar och kanske i alla fall komma fram till själva modellen, men risken är ju att jag hittar en klänning som jag faller pladask för och sen inte kan glömma. Tur så är det ännu åtta månader kvar till bröllopet, men har på känn att de månaderna kommer gå ganska fort. Letandet fortsätter.

5 kommentarer:

  1. Jag tror int jag skulle våga beställa från nätet!Iallafall ska du absolut pröva olika modeller för att se vilken som passar kroppsformen o så tycker jag de e skillnad på olika vita o vilken som passar din hudfärg!När vi gifte oss i augusti måste jag beställa den redan i februari för att hinna få den i tid, den skulle också sys upp så till det reserverades ju lite tid också.Minns jag rätt så var leveranstiden 5månader..O det varierar lite på olika märken!Så jag som tyckte jag var sååå tidigt ute då jag första gången for på klänningsjakt i januari märkte att det inte alls var så mycket tid att hitta den rätta :)

    Sara K.

    SvaraRadera
  2. Grattis till giftemålet! Oj! Då måste jag verkligen sätta i gång. Har hela kvällen bläddrat igenom på DH Gate och har hittat en som jag verkligen tycker om, men vet ju som sagt inte hur den ser ut på mig. Har hört om en som beställde därifrån och var nöjd, men visst är det ju en risk man tar. Det jag tänkte var att jag kunde beställa en och om den inte alls blir som jag tänkt mig så får jag hitta på något annat. Men måste väl komma iväg till en brudsalong och pröva lite olika modeller i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Vi ska också gifta oss i maj och jag beställde min klänning från DH Gate och var jätte nöjd med den. Det tog inte så länge heller att få den.

      Paula

      Radera
  3. Du kan ju gå till en butik och prova ut en sån som du gillar å sen försöka hitta just den klänningen billigare på nätet!!

    //Sofia

    SvaraRadera
  4. Nu har jag bestämt mig, beställer en från DH Gate och hoppas på det bästa.

    SvaraRadera