torsdag 24 november 2011

Dag tre och fyra

Dagen började med en promenad runt Ramsholmen. Svåratt tro att det är en månad till jul. Hjälp! En månad! Har ju inte ens börjat tänka på julklappar, typiskt! På etermiddagen kom Pammen och hennes lilla flicka Ronja och hämtade oss och vi åkte ut till dem. Har ju lust att träffa så mån ga som möjligt medan jag är här, men samtidigt skulle jag ju vilja umgås lite mer än bara över en kopp kaffe, så var verkligen roligt att kunna sova över hos Pammen och Kjellen. Var jätte kiva att sitta och jutta med Pammen. Linnea sov gott som vanligt medan Ronja inte tyckte att man skall sova när man har gjäster. Tände ett ljus på pappas grav idag. Visst är det synd att han inte fick träffa Linnea, eller att Linnea inte fick träffa honom. Tror de hade trivats väldigt gott i varandras sällsakp. Syster ysetr bjöd mig på middag på Santa Fe idag, Linnea var förståss med. Var ju inte direkt så lätt att själv få äta eftersom Linnea satt och kommenderade på mig att hon också ville smaka. Hon kommenderar gjenom att ropa högt aaa, aaa. Inte så jätte roligt, speciellt inte när de andra restaurang gjästerna svänger om sig och ser irriterade ut. Vet inte vad jag skall göra med hennes kommenderande. Försöker säga nej och tyst men det verkar inte hjälpa. Santa Fe är ett av två ställen att gå till om man skall festa i Ekenäs, och kan ju nog påstå att jag själv har hängt där en hel del, men inte tänkte jag då att jag en dag skulle sitta där och äta med min lilla dotter. Så det var dessa två dagar, få se vad morgondagen bär med sig då.

1 kommentar:

  1. Dagens tips: osaltade riskakor eller majsbågar, perfekt att knapra på medan mamma äter! :)

    SvaraRadera