onsdag 16 november 2011

Fullt upp hela tiden

Muffinsarna var en hit på dagens barselträff. Kan ju inte påstå att vi inte har program Linnea och jag. På tisdag var det knøttetreff, idag barselgruppe, imorgon babysimning och så kommer ett vänpar med deras baby på middag, fredag måste jag packa, lördag reser vi till Hokksund och firar PK:s morfars 80års dag och¨på söndag reser vi till Finland Linnea och jag. Men visst är det roligt att ha lite att göra. Som många andra mammor blir jag nog lite frustrerad ibland. Linnea är en liten fröken som vet hur hon vill ha det och vill hällst att saker och ting skall ske med en gång, och det kan vara väldigt frustrerandes ibland, men jag är inte ensam, och det känns skönt att veta.

Har varit minusgrader ute nu några dagar och dilemmat är vad jag skall klä på den här lilla fröken. Nu har hon ullkläder på sig och så en fleece halare. I vagnen har jag fårskinn och så ligger hon i en dunpose. Men till vintern måste hon nog ha en varmare halara, men vilken skall jag köpa? Kanske bäst att köpa en neutral som eventuellt passar en poike ifall vi skulle få en poike en gång, för den hinner ju inte bli sliten under den korta tiden den blir använd. Alltid så mycket underligt man måste tänka på när man är mamma för första gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar