fredag 11 november 2011

Sånt man blir så himla glad av

Sitter här med rödlackade naglar efter gårdagens "julebord" = lillajulsfest med jobbet.

Dagen började med en mysig morgon med Linnea. Vi har en ny rutin som innebär att Linnea skall förstå att vi inte stiger upp när hon vaknar första gången, vilket brukar vara ca. kl. 06, utan jag ammar henne och efter det får hon ligga tätt intill mig och sen så småning om somnar vi båda två. När vi vaknar efter kanske en timme brukar vi ligga länge och mysa och prata med varandra om allt möjligt. Sen övade vi på att laga pruttljud med munnen, något Linnea har blivit jätte duktig på.

PK hade tagit bilen till jobbet, och eftersom Linnea och jag behövde den när vi skulle på babysimning, så tog vi Happy med oss och gick till PK:s jobb i duggregnet. Efter den promenaden var det skönt att plumsa ner i en varm basseng. Linnea älskar babysimning, och hon simmar verkligen. Måste ju såklart hålla i henne, visst är hon fantastisk men inte en mirakelbaby. Sen åkte vi för att hämta PK och sen fick jag skynda mig för att göra mig klar till kvällesn fest. Och vilken fest det var. Två från vår avdelning skall gå ut i pension var av den ena är vår förra dagliga ledare, Dagrun Till allas överraskning kom det in en man i lokalen med en stor silverkjedja runt halsen. Det visade sig vara Sandefjords stadsdirektör som kom för att överrecka Dagrun Kongens fortjenestemedalje något hon verkligen var värd efter över 40 år i jobb. Festen fortsatte med en massa underholdning, och så otroligt roligt det var att fö träffa många av mina arbetskabrater. Skall nog bli roligt att börja jobba igen, kom igen ihåg hur bra jag trivs med mitt jobb. Visst är det tungt och jobbigt ibland, men jag trivs!


Då är det bara att vänta och se vad denna dag bär med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar