måndag 14 november 2011

Ett stycke hes Linnea

Igår kväll ville Linnea inte somna fah ville inte somna om fastst hon var hur trött som hällst. Hon var vaken till över kl. 23 vilket hon inte varit sedan hon var nyfödd typ. Nåja tänkte jag, inte så farligt, hon sover ju längre istället. Men så fel jag tog. 03.38 var vår lilla Linnea vaken och ville inte somna om. Hon har nån gång tidigare vaknat mitt i natten, men somnat om av sig själv med en gån, något hon inte gjorde nu. Tog upp henne, ammade henne, la henne i hennes säng igen. Hon la sig över på sida som hon brukar när hon skall sova, men så vips la hon sig tillbaka på rygg och började gråta. En timma var hon vaken före hon somnade igen. Försökte själv lägga henne i en halv timme och sen tog PK över. Jag tycker i alla fall inte själv att jag skrutit till andra mammor över hur bra Linnea sover, eftersom det måste vara som att hälla salt och citronsaft i öppna sår, men sanningen är att hon har sovit jätte bra, ja helt tills nu i natt. Vad har hänt? Hon är som sagt lite hes, kanske hon har ont i halsen och därför inte kan sova. Hoppas verkligen detta är något som fort går över. Jag är nämligen inte en trevlig människa att vara med om jag inte har fått sova, så kan  ju inte annat än tycka synd om PK ifall detta är Linneas nya sovmönster. Dessutom har jag lite dåligt sammvete idag. Inte nog att PK tog över nattandet av Linnea i natt, ha la sig dessutom på soffan efter det eftersom han inte vill väcka mig och så steg han upp med Linnea i dag på morgonen så att jag skulle få sova ut. Fattar inte hur han står ut med mig ibland. Ikväll skall jag överraska honom med varma smörgosar när han kommer hem, för det är han i alla fall välförtjänt av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar