måndag 7 november 2011

Starka reaktioner

Från att Linnea var nyfödd fick hon MME eftersom jag hade problem med att komma igång med amningen eftersom jag fick dålig information. Har hela tiden ammat henne mäst, men så har hon fått MME till natten. Nu är det ju dessa mammor som vägrar ge sina barn annat än bröst och därför inte får sova mer än några få timmar åt gången. De är dessa hjältinnor som tydligen bryr sig mer om sina barn en vi som har gett barnen MME. Själv skulle jag bli galen av att inte få sova mer än några få timmar åt gången, så vad är bättre, en mamma som är trött och sur eller en utvilad mamma som ger lite MME till sin baby? Alla gör ju så gott de kan, men tydligen ¨r man inte en lika bra mamma om man ger ersättning till sin baby. Stackars de som inte har något valg och inte kan amma och därför måste ge MME till sina babyn. Jag vet ju det att bröstmjölk är det bästa, men efter att babyn är fyra månader kan man börja med gröt, så varför inte göra det då? Alla får ju göra på sitt sätt, och jag har gjort på mitt sätt. Men snälla, tracka inte ner på oss som av en eller annan grund inte har haft något annat val. Personiligen har jag bara ammat från ett bröst eftersom det andra inte vill producera mjölk så därför har jag måste ge MME men det är inget jag skämms över och inte känner jag mig som en sämre mamma heller. Sådesså!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar