lördag 31 december 2011

Året som gått

Idag är dagen de flesta tänker tillbaka på året som varit och med spänning väntar på vad det nya året bär med sig. Ofta blir kanske inte det nya året så märkvärdigt. Det brukar väl ungefär bli som de tidigare åren, men visst är det ju lite speciellt med nyårsafton och ett nytt år. För natten som kommer är jag egentligen mest spänd på att se om Linnea klarar av att sova till trots för allt bråk det kommer att vara ute med tanke på alla fyrverkerier.

Men ja, året sov varit, vad har egentligen hänt det gångna året. Det största är väl att Linnea föddes och att Happy lämnade oss. Så med andra ord något otroligt fantastiskt och något väldigt trist. Vad annat? Nu tänker jag inte gå tillbaka och tänka på nyheter, saker som hänt i världen utan vad som har hänt i mitt liv. Vi har börjat planera vårt bröllop på allvar, bestämt datum, bokat präst, kyrka och festlokal. Det är ju stort och spännande. Vi åkte med bil till Finland hela familjen, Happy också. Var en otroligt skön semester med mycket liggas på bryggan, saknar! Vad annat, jo jag fick större annställning på jobbet, super! Men det var väl de största händelserna, eller i alla fall de jag kommer på nu.

Det nya året kommer nog också bli händelsesrikt. Skall börja jobba om mindre än två månader. Skall bli roligt, men visst är jag lite nervös över hur det skall gå. Det har ju nog varit jätte härligt att vara hemma med Linnea. Så skall vi gifta oss. Än så länge känns det som att det är länge dit, men måste nog börja förbereda oss så småningom. Vi har bestämt oss för ett lite hälsosammare liv från och med måndag, det är väl något väldigt många bestämmer sig för när ett nytt år börjar. Men om jag vill ha den där i alla fall någolunda perfekta kroppen inför bröllopet så är det nog dags att börja göra något åt saken. Så skall Linnea börja i dagis. Här i Norge är det svårt att få barn in i dagis före augusti, så vi måste på något sätt och vis lösa det. Jag börjar jobba i slutet på februari och då skall PK vara hemma i 10 veckor, men det blir ju ganska många veckor då en av oss måste vara hemma före Linnea börjar i dagis. Men månne inte vi löser det på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar