lördag 17 december 2011

När tar det slut?

När tar det slut? När slutar jag känna så här? Går runt här hemma och allt bara påminner om Happy. Ser på bilder jag tagit och tänker detta var för två dagar sedan. För två dagar sedan kunde jag änu sträcka mig ut och röra vi henne. Går och tänker på om hon hade det bara, tillräckligt bra med oss. Happy var en väldigt känslig hund, hon kände på sig med en gån om jag var på dåligt humör. Kanske hon kunde haft det bättre. Ja, de flästa av er vet kanske inte min och Happys historie. Jag har alltså inte haft henne från valp. Jag fick henne av en bekant när hon var tre år. Av en eller annan orsak kunde hon inte ha Happy längre. Hur man kange ifrån sig en så härlig hund kan jag fortfarande inte förstå, men jag är så ortoligt glad för att Happy flyttade hem till mig. Då hade jag ännu min förra hund, Mixu. Mixu var snäll och lugn medan Happy var ganska stressad. Men småningom lugnade Happy sig och hittade kasnke sig själv. Happy har berört många människors liv och har haft otroligt många vänner. De flästa som har träffat Happy kommer aldrig att glömma henne. Hon var en jätte speciell hund, en fantastisk hund. ag hoppas bara att hon vet att hon var så fantastisk. Har lite börjat tvivla på om vi alls skall ha en ny hund. Kommer aldrig få en hund som Happy, så vad är då vitsen? Men skall låta det gå en tid ännu, få tid att smälta allt det här. Få tid att sörja över henne. Emellanåt känns det mycket lättare, jag vet ju att det var rätt beslut att ta, men jag saknar henne så otroligt mycket. Försöker hålla mig sysselsatt med allt möjligt medan jag nånstans bak i huvudet tänker att hon ligger i sin fotölj och sover som vanligt. Älskade älskade  Happy, jag saknar dig så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar