fredag 9 december 2011

Blir så arg och illamående.

Var just inne på Facebook och kollade, och där är det en länk som sprids angående barnmisshandel. Det är en bild på en tre år gammal poike med tutt i munnen och ett svullet blott öga. Nu kan jag ju inte vara helt säker på att det är äkta, men hur som hellst sker sånt här i verkligheten och det gör mig så arg, ledsen och illamående. Hur kan man göra så åt sitt eget barn? En liten poike som inte förstår varför hans pappa slår honom och hans mamma ignorerar honom. Hur kan man vara så kall och känslolös? Jag kan inte förstå! Tänk nu på det här lilla barnet som är helt förvirrad och bortappad, som bara vill att hans föräldrar skall älska honom, krama honom och vara där för honom. Sitter nu här med en stor klump i halsen när jag tänker på alla dessa stackars små oskyldiga barn. Märker ju att såna här saker får mig att reagera mer nu än före jag fick Linnea, men har nog alltid blivit arg av att läsa om sån här. Det samma gälle djur som blir misshandlade. Hur kan människor bete sig så? Skulle aldrig falla mig in att göra varken Linnea eller Happy något ont. Vi har talat om det med PK att vi skulle ta emot fosterbarn när våra egna barn har blivit lite äldre och vi har mera plats. Kunna ge barn som behöver oss en trygg miljö. Kunna visa dem att livet inte behöver vara som de har uppleft det, ge dem kärlek och trygghet. Känner att jag måste göra något för att åtmynstone hjälpa nåt av dessa barn, göra en insats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar