torsdag 15 december 2011

Kl. 18.30

 Kl. 18.30 skall vi vara hos veterinären idag. Jag vill ju inte att Happy skall behöva lida och jav vet ju att hon inte kommer bli bättre. Hon har kall nos, är pigg och på allerten. Skulle hon inte andas lite tungt så skulle man inte tro att hon är så sjuk som hon är. Men det är ju det jag vill, att hon skall få slippa lida. Lika jävligt känns det ändå. Kanske det skulle vara lättare om hon skulle vara sämre, att verkligen se att hon inte har det bra. Men jag vet ju att det här är det ända rätta. Försöker att vara så normal som möjligt, men vet ju att hon känner på sig att allt inte är som det skall, för helt normal går det inte att vara. Har vara lust att hålla hårt i henne och skrika lämna mig inte!! Fan alltså!! Nu kommer tårarna igen. Har skrivit julkort idag och skickat en sista hälsning från Happy till alla. Lite deppigt är det kanske att få ett sånt julkort, men det känns rätt att göra det. Jag gör allt för att inte tänka så mycket på det som kommer om några få, allt för få, timmar. Vill inte att Happy skall se att jag är ledsen, vill att hon skall ha det så bra som möjligt dessa sista timmar. Min älskade Happy!! Hur skall jag klara mig utan dig?? Du kommer lämna ett stort hål i mitt hjärta när du lämnar mig. Kommer aldrig glömma dig!!

1 kommentar: