torsdag 15 december 2011

Sista gången

Sista gången jag bäddar sängen medan Happy ännu är hos oss, sista gången jag sätter igång diskmaskinen, sista gången jag sätter igång tvättmaskinen, sista gången Linea skall på babysim. Idag åker Linnea och PK allena på babysim. Happy och jag skall gå en långsam promenad upp till skogen så skall hon få gå där, en sista gång, lös och snusa lite runt. Det känns helt förjälvigt det här, men samtidigt känner jag mig lite självisk. Har fått mycket uppmärksamhet, många som bryr sig, men har jag visat lika mycket respekt för andra som tidigare varit i samma situation som mig? Det kommer att kännas otroligt tomt här hemma och i mitt hjärta när Happy inte finns längre. Men än så länge är hon här och därför skall jag försöka att inte tänka på att hon snart inte finns utan njuta av den sista tid vi har tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar