torsdag 15 december 2011

Tvivel, vän eller fiende?

Den oändligt långa dagen fortsätter. Var på en mycket längre promenad med Happy än det jag först tänkt, och det gick hur bra som helst. Happy blev inte alls trött. Där sprang hon, hur nöjd som helst, i skogen utan halsband och koppel. Så därmed kommer tviveln. Har jag verkligen gjort rätt beslut, är hon verkligen så sjuk? Skulle hon inte kunna ha det bra lite till? Tänk om hon kanske blir bättre? Hennes nos är våt och kall, hon har matlust och är egentligen samma gamla Happy. Men jag vet ju att hon inte blir bättre. Har gått från att gråta till att förneka, eller inte helt förneka, men lite. Här sitter hon nu i soffan och äter Non Stop med mig. Jo jag vet, choklad är inte hälsosamt för hundar, men vad har det för skillnad nu?

1 kommentar:

  1. Det är väl härligt att hon slipper känna av de krämpor som snart kommer att komma när hon somnar in. Ångesten av att inte kunna andas sägs vara hemsk, vilket du som sköterska vet. Att vänta tills hon mår dåligt är det själviska alternativet. Du gör helt rätt nu.

    Kram

    SvaraRadera