fredag 16 december 2011

Känns bara konstigt

I natt vaknade jag av ljudet av regn som smattrade mot fönstret, men före jag förstod att det var regnet så trodde jag att det var Happy som kom tassandes in till oss. Fort insåg jag att jag tog fel, att hon inte kommer att tassa in till oss mer.¨PK steg upp med Linnea idag och jag sov vidare. Hörde när han kom in efter att han hade lagt ut Linnea i vagnen, och tyckte igen att jag hörde Happy komma in med honom. Tänker hela tiden att där ligger hon ju i sin stol, men det gör hon inte. På ett sätt känner jag en lättnad eftersom jag vet att det var rett beslut att göra det så fort. Hon hade en jätte utbåst nuk igår, säkert vätska i buken på grund av cancern. Nu behövde hon inte lida, men hjälp vad mycket jag skulle vilja ha henne här nu. Borra in ansiktet i hennes päls och känna lukten av henne. Min älskade lilla Happy. Otroligt hur tomt det känns. Plockade bort matskålarna, hennes bädd och hennes andra saker igår. Bädden har hon inte avänt så mycket, hon har istället sovit på en filt i fotöljen. Filten ville jag inte föra ner i källaren för då kanske likten av Happy försvinner och den vill jag ha kvar så länge som möjligt. Hade lust att ta en valp för ganska länge sen, men PK hade inte lust, så jag droppade tanken. Tänkte attt det skulle ha varit bra att ta en valp så länge Happy skulle ha orkat. Då skulle hon ha tagit en stor del av uppfostrandet, plust att hon skulle varit fantastisk med en valp. Varför gjorde jag inte det, tog en valp? Jo för att jag är i ett förhållande och ett förhållande kan inte fungera om man jobbar mot varandra. Men nu då? Jag har haft hund sedan jag var 3 år gammal och nu plötsligt skall det vara slut på det? Har inte lust att kasta mig ut i det och ta första bästa valp, men vill samtidigt inte vänta allt för länge. En ny hund vill jag ha, skall ha, det är säkert. Det att ha hund har varit en så stor del av mitt liv och den delen tänker jag inte skippa. PK har ju tyckt jätte mycket om Happy, och Happy har tyckt jätte mycket om honom. Men Happy var ju kanske mera min hund, så nu kan vi ju få en som blir vår. Orsaken till att jag inte vill vänta allt för länge är att jag ju nu är hemma hela dagarna, något man ju måste i början. Därför skulle det ju vara bra att ta en hund ganska snart. Men hur skall jag veta att hunden kommer från en ordentlig kennel? Mycket att tänka på, men samtidigt skönt att han något att tänka på.

2 kommentarer:

  1. Voi vännen...den känns tungt...värst är nog första dagarna...men sen efter en tid börjar de känns bättre...åtminstone lite. Ljudet att tassarna kommer nog att eka på en tid, jag kan fortfarande höra Benji tassa på hos oss (han hade en sån där speciell gångstil), ibland kan de också kännas som om han ligger på soffan i takkarummet....o då är de ändå två år sedan. Men jag tror nog han är hemma hos oss ännu, fast man inte ser honom. Benji var min speciella hund...min Happy....så jag förstår dej så otroligt bra. De blir bara ett tomt hål kvar som alltid kommer att finnas där. De kommer nog att kännas bättre efter en tid, men saknaden finns alltid kvar.
    Kram!

    - Katja

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Katja! Jätte synd att jag inte träffade Benji. Jag hoppas verkligen att vi snart får en ny hund. Blir nog en staffi igen, men inte Happy, det blir i så fall en liten Pepsi. Tror inte att jag vill ha en tigrerad igen, vill inte att den skall "likna" Happy. Men vill ju inte heller kasta mig ut i det, ta första bästa valp liksom. Vill ju veta att den kommer från en bra kennel, att föräldrarna är snälla och friska. Men hur får jag reda på det? Skall lite börja höra mig runt och se.
    Kram!

    SvaraRadera