onsdag 19 oktober 2011

Ammar fortfarande

God morgon! Jag bestämde mig för att sluta, eller i alla fall minska på ammandet, men jag ammar fortfarande. Orsaken till att jag skulle sluta  var att mjölkproduktionen har gått ner nu när Linnea får annan mat. Linnea har dessutom nu en längre tid vaknat kl. 05, så har jag ammat henne, precis somnat in själv igen och så vaknar hon ca. 05.45-06 och då är jag ju dödstrött eftersom jag precis somnat om. Så då tänkte jag att jag ger ersättning istället i hopp om att hon skulle sova lite längre, men det gjorde hon inte. Så igår på morgonene när hon vaknade hämtade jag henne, satt mig i vår sän och ammade henne. När hon ammat klart lade jag henne i hennes säng, hon somnade om och sov till 07. Så jag gjorde det samma idag, ammade henne, la henne i hennes säng och kl. 05.30 måste jag ta uppp henne igen¨eftersom hon inte ville sova. Men då gjorde vi något super mysigt istället. Ammade henne lite till och sen sov hon mellan mig och min sambo till kl. 07. Sov nog inte så jätte gott själv, men finns det något mysigare än att ha en liten baby sovande i armkroken. Höra henne andas, känna hennes varma kropp och sen till sist vakna av att hon sakta känner på en med sine små, små fingrar.

Nu ligger hon hur nöjd som hellst på sin filt på golvet och inspekterar sina leksaker. Mitt lilla hjärta.

1 kommentar: