onsdag 19 oktober 2011

Duktiga jag har tränat igen

Har idag igen varit på Corebar. Corebar går ut på att man genom hela timmen tränar med en så kallad corebar, en slags stång man håller i. Det är konditionsträning plus styrketräning och en mycket effektiv och bra träningsform enligt mig. Nåja, nog om corebar. Det jag egentligen vill komma fram till är att det idag på corebartimmen var en kvinna med armprotes med på timmen. Hur fantastiskt är inte det? Inte fantastiskt att hon av en eller annan orsak har måsta amputera armen, utan det som är fantastiskt är att hon är med på denna timme där man verkligen måste använda bägge händerna. All respekt till denna kvinna!



Nu blir det en stor kopp Pukka Night Time te. Det skall hjälpa en med att få det lugnet i kroppen man behöver för att somna, och jag kan ibland har riktigt stora problem med just det. Men Pukka Night Time te funkar i alla fall på mig. Vet inte om det är placebo eller om det verkligen fungerar, men egentligen har det ju inte så stor skillnad. Jag sover i alla fall gott efter en stor kopp.

                  

2 kommentarer:

  1. Jag föredrar grönt te om jag vill få lugn i kroppen och sova gott.

    Hälsningar
    Mary

    SvaraRadera
  2. Jo grönt te har jag också druckit i bland i brist på godnatt te. Men den här te sorten fungerar väldigt bra för mig, fast det kanske grönt te också skulle göra om det skulle stå godnatt på asken.

    SvaraRadera