onsdag 19 oktober 2011

"Harrytur" i morgon

Idag har Linnea och jag varit på besök hon en väninna och hennes baby. Är nog otroligt skönt att ha kjontakt med andra mammor. De förstår en på ett sätt de vännerna man har som inte har barn inte gör. Linnea tycker dessutom att det är jätte roligt att träffa andra babyn. Man måste ju bara passa på dem lite att de inte tar i varandra för hårt. Min väninnna hade en såndär grei som masserar som man kan ha i en stol och fick pröva den. Den var ju otroligt skön. En sån vill jag och mina axlar också ha!

Imorgon skall vi somsagt på "Harrytur" som det kallas här i Norge. Det betyder att vi kör över gränsen till Sverige för at handla. Först skall vi till Strömstad och till Kattis Babyshop och så tror jag min kära sambo vill en sväng inom Systembolaget, kanske jag skall passa på att köpa en flaska gott vin. För oss att köra till Sverige tar inte mer än ca. två timmar, men vi kommer ju vara där ganska länge så det betyder ju en del planläggning med tanke på Linnea. Hon måste ju få mat med jämna mellanrum så det måste vi ju ha med oss. Så skall vi ju också äta. Tror vi skall laga lite semlor som vi kan ha med oss i bilen och så får vi vara förberädda på att stanna när Linnea inte orkar sitta i bilen, men det brukar gå bra. Skall ha en termos med varmt vatten med så vi kan laga gröt åt Linnea, sen finns det cafeer på köpsäntret där vi kan värma annan mat. Köpte mat i påsar åt Linnea idag. Det är fruktpureer i små påsar med en pip som hon kan suga ut purèn från. Jätte smarta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar