torsdag 20 oktober 2011

Då har vi äntligen kommit hem



Har spenderat hela dagen i Strömstad och Nordby. Har varit en riktigt bra dag och Linnea har varit jätte snäll och duktig hela dagen. En av sakena vi hade planer om att köpa idag, förutom mat, var en resevagn. Har planer om att resa till Finland i november med Linnea. Men att resa ensam med baby och få med vagnen kan bli lite jobbigt. Så då tänkte jag att jag skulle köpa en resevagn som skulle vara lite lättare att ta med. Vi har en Emmaljunga vagn som jag är jätte nöjd med, men den kan ju vara ganska jobbig att ta med sig på flyget. Men om jag köper en resevagn så vill jag ha en som jag kan svänga sittdelen på så att Linnea sitter svängd mot mig, men att få tag i en sån är inte så lätt. Men det finns en, Akta Graco Fusio Stroller. Den är inte så stor och sittedelen kan svängas. Men efter många om och men slutade det med att vi köpte en Stokke Pram Pack som man kan pakka in Emmaljungan i. Den kostade ganska mycket måste jag säga så egentligen hade det nog kanske sen också varit smartare att köpa en resevagn istället. Så nu vet jag inte helt hur jag skall göra. Blir ju inte så många gånger som vi får användning för Pram Pack:en, medan vi skulle kunna använda resevagnen om vi skall på en snabb tur in till stan eller något. Suck! Inte alltid så lätt det här. En annan sak jag ville köpa åt Linnea var en jacka från KappAhl. Hade egentligen tänkt köpa den redan tidigare, me eftersom jag visste att vi skulle till Sverige och att det blir lite billigare att köpa den där så tänkte jag att jag skulle vänta med det. Men gissa vad, de hade ju förståss bara en sån jacka kvar och den var allt för liten. Blev ju lite sur. Men när vi kom hem stannade vi på köpsäntret h¨r och jag spran in på Kappahl, och där hadde de ju hur många som hellst, och det bästa av allt, de hadde rea så jag fick den till ett mycket billigare pris. Jee!

Linnea Ligger och sover nu. Vi köpte vällingpulver i Sverige eftersom man inte får köpt välling här i Norge. Så Linnea fick i kväll sin första flaska välling och hon tyckte det var jätte gott. Hon har varit exemplarisk hela dagen vår lilla flicka. Så roligt att ha henne med och kunna göra saker med henne utan att vara rädd för att hon bara skriker i bilen eller något. Är så stolt! PK har åkt till en kompis en sväng. Han har köpt en TV av honom och han var så ivrig över att få den så han åkte iväg men en gång. Mannfolk. Nu skall jag ta det lugnt på soffan en stund. Blir träning imorgon kl. 09.15. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar