måndag 17 oktober 2011

Det tar ju ganska länge med vattenbad


Linnea äter ju en del "vanlig" baby mat nu, alltså babymat på burk och gröt. Dessutom får hon ju ersättning. Vanligtvis lagar jag mjölk till henne av ersättningspulver, men på morognen använder jag mig av färdig bandad men den är ju ganska kall på morgonen så jag måste värma den. Men på morgonen vill man att allting skall gå fort, och eftersom vi inte har mikro värmer jag all Linneas mat i vattenbad. Det här tar ju en stund, och minuterna det tar att värma hennes mjölk känns ju som en evighet kl. 05 på morgonen.Fast jag brukar amma henne tills mjölken är klar så det går ju bra. Hittade den här Philips babymatvärmaren när jag googlade lite och den verkar ju bra, men tja, kanske jag inte behöver den egentligen, eller??

2 kommentarer:

  1. Går det inte snabbare att värma vatten i kastrull och blanda med ersättningspulver? Bara undrar... :) Så gör vi.

    SvaraRadera
  2. Det har jag inte ens tänkt på. Tack för tipset!

    SvaraRadera