måndag 24 oktober 2011

Mamma kan nog!

Som många andra nyblivna mammor hade jag planer om att bara ge hemmalagad mat åt Linnea, men riktigt så blev det ju inte. Tänkte att det skulle gå så lätt och fort att laga egen mat, men när jag sen var mitt uppe i det innsåg jag att det inte var så lätt att hitta tid och ork till att laga maten själv. Gjorde ett försök för en tid sedan, men det blev mindre lyckat, allt brann i bottnet.


Men idag lagade jag inte bara grönsakspurè utan avocado-bananpurè och äppel-päron-bananpurè. Känner mig jätte duktig. Lagade ganska mycket så nu har jag några portioner i frysen. Linnea smakade på fruktpurèn med en gång den var färdig och den fick ett stort godkjent. Måste själv medge att den var god. Inte nog med att jag har lagar hemmalagad babymat, morötterna jag använde i grönsakspurèn har jag odlat själv, hur duktig är inte jag.








 NAM!

3 kommentarer:

  1. Hej! Va har du för fiffiga burkar att lägga purén i?

    SvaraRadera
  2. Det är burkar från Avent. Avent Via heter de. Super bra burkar. Brukar ha grötpulver i dem om vi skall någonstans.

    SvaraRadera
  3. Du är en jätte, jätte duktig mamma, mycket bättre än den jag var! din mamma

    SvaraRadera