tisdag 18 oktober 2011

Knøttetreff på agendan idag

Hahha, nu tror ni nog att Linnea inte gör annat än sover eftersom hon sover nu också. Brukar bara passa på att skriva medan hon sover.

Idag skall vi på Knøttetreff. Det är något kyrkan ordnar, en träff för mammor med sina babyn. Vi sjunger och dansar lite med babyna och sen äter vi lunsj. Är jätte roligt att träffa andra mammor med sina babyn, kunna dela erfarenheter och fråga råd. Men något jag märker att jag tänker extra mycket på före knøttetreffen är vad Linnea skall ha på sig för kläder. har märkt att många av mammorna ser lute extra på vad de andra babyna har på sig för kläder, och patetiskt nog gör jag det också. Fast orsaken till varför man gör det är väl för att man vill att ens egen baby skall vara den sötaste och finaste, och det är väl inte något fel på det. Såklart man vill att ens egen baby skall vara sötast av alla, och man tycker ju förståss att den är det. Men när jag nu skulle se vad Linnea skulle ha på sig, var ju just den bodyn jag hade tänkt lite fuktig ännu efter att jag tvättat den igår, så istället för att välga en annan body tog jag fram hårfönen och fönade bodyn torr. Ja ja, den är ju torr nu i alla fall så Linnea kan ha den på sig. Det värsta är att jag faktist funderade på att gå inom nån butik i centrum för att köpa en ny mössa åt Linnea, men där måste jag väl dra gränsen. Eller måste jag det? Hon behöver ju nog en mössa. Nej nu är Linnea vaken igen  så skall ta ock klä på henne den nu torra bodyn. Ha en fin dag allesamman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar