fredag 28 oktober 2011

Suck!!

Har fortfarande inte bestämt mig hur jag skall göra med vagnvalget. Inte lätt det här. Vill ju ha en Bugaboo Bee, men den kostar jätte mycket, och att använda så mycket pengar på en resevagn tycker jag är lite onödigt. Hittade en begagnad till samma pris som en ny Graco, men den är tre år gammal. Men om den inte är så jätte sliten så gör kanske inte det något att den har några år på nacken. Orsaken till att jag vill ha en resevagn är att jag har planer om att ta flyget till Finland med Linnea, men ju mer jag tänker på det att resa destu mindre lust får jag att resa. Är ju så mycket som måste ordnas. Vi måste komma oss från flygfältet och det är inte säkert att nån kan hämta oss. Har inte lust att ta buss om jag inte kan spänna fast Linnea i en bilstol, och en egen bilstol tar jag inte med. Taxi från flygfältet är nog inte heller helt aktuellt eftersom det kostar så mycket. Linnea måste ju dessutom ha en säng att sova i, täcke och lakan och allt detta borde i så fall min mamma ordna me och hon håller på och flyttar så tror hon varken har tid eller lust att ordna med så mycket utöver flyttandet. Jo jag vet, nu låter jag som en pessimist igen, men tycker själv jag är mera realist, förberädd på det värsta. Har ju redan rst en del med Linnea. Först med bil och båt till Finland och sen ensam med tåg till Stockholm. Det har gått jätte bra, men har varje gång varit förberädd på det värsta. Ett annat problem om jag reser till Finland är att jag ju vill träffa så många som möjligt, men har ju ingen egen bil eller bilsäte eftersom jag inte har lust att ta med vårt bilsäte. Har hört att man kan hyra bilsäte hos Folkhälsan, men någon måste ju ordna det för mig. Ja ja, jag har ju lite tid på mig att tänka över saken.

Imorgon är det ansiktsbehandling på agendan och sen middag hos svärföräldrarna. Skall försöka klura ut hur jag skall göra nu på veckoslutet, hoppas jag kommer fram till ett bra beslut. Just nu känns huvudet bara tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar