lördag 15 oktober 2011

Vet mamma alltid bäst eller tror hon bara?

Linnea ligger igen ute i vagnen och sover. Hon har nu börjat sova ca 2 timmar ute i vagnen på dagen och sen ca. 45 min på eftermiddagen och sen är hon vaken till ca. 19.30 då hon lägger sig för natten, fast igår ville hon inte somna på kvällen så hon fick ligga i min famn i soffan en stund och mysa. Ikväll skall jag och min sambo äta god mat och ha det riktigt mysigt, ser framemot det.



Jag och min mamma har inte direkt världens bästa förhållande. Kan nog inte påstå att set skulle vara jätte dåligt heller, i perioder kan det faktist vara riktigt bra. Är bara det att min mamma inte är världens lättaste person att komma överens med, och kanske jag heller inte alltid är det. Något som i alla fall kan irritera mig helt fruktansvärt är att hon alltid tycker att hon vet bäst. Visst gör hon det säkert många gånger, men inte alltid. Min mamma var 39 år när jag föddes, något som i dagens värld är en helt normal ålder att få barn, men för snart 30 år sedan var det nog ganska sent. Min mamma är alltså född under andra världskriget och jag är född på 80-talet. Min syster fick hon när hon var 19 år, och ja, inte kommer de heller så väldigt bra överens precis. Jag förstår ju att livet var helt anorlunda för henne när hon växte upp än det var för mig, och det har nog säkert varit en stor orsak till våra problem att komma överens. Vi har egentligen börjat komma bättre överens efter att jag flyttade bort från Finland, när det har blivit lite avstånd mellan oss. Är ju nog lättare att tacklas med det hon säger över telefon. Men visst har hon ju många bra sidor också. Kan ju bara hoppas att jag har lärt mig av hennes misstag och inte blir som henne mot Linnea när Linnea växer upp. Det är väl något många nya mammor tänker på, att de inte vill bli som sina egna mammor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar