onsdag 26 oktober 2011

Lite små nervös är jag nog

Idag skall jag till frissan och klippa håret, är en stund sedan sist. Är inte den som gör så jätte drastiska drag när det gäller mitt hår. Blir ofta ungefär det samma som sist. Färgade håret blått när jag gick i högstadiet, och en gång övertalade en väninna mig att färga håret rött, det gör jag aldrig igen! Idag blir håret alltså varken rött eller blott, utan jag skall klippa det lite kortare än jag haft det på länge. Skall nog bli skönt med lite förändring när det gäller frisyren. Har annars en härlig frissa jag går till. Hon är duktig när det gäller att färga (lägga slingor eftersom jag aldrig färgar mer än så) och klippa. Dessutom är hon super trevlig, vilket man väl måste vara som frisör, men hon är extra trevlig tycker jag. Hon kommer ihåg jätte mycket om mig, som vad min hund och sambo heter, vad vi har talat om senast, ja hon kommer ihåg en massa små detaljer och det tycker jag är mysigt. Känns som att jag är lite extra speciell när det gäller hennes kunder. Hon gör säkert det här med alla andra kunder också, men jag känner mig lite extra speciell för det. Funderade på hur hon kan komma ihåg så mycket och kom på att hon säkert skriver upp stickord efter att jag har varit där för att komma ihåg. Frågade en väninna som jobbar som frisör om det är vanligt att man gör det, skriver upp stickord om kunden, och hon sade att hon brukar göra det. Är ju jätte smart! Att ha hittat en bra frissa som är duktig och trevlig är guldvärt. Har ju nog haft otur när det gäller frissor. Kommer speciellt ihåg en insident för ganska länge sedan nu då jag vart hos frissan. Jag ville ha ljusare hår, platinablont, och sade klart och tydligt ifrån, flere gånger, att det INTE fick bli gult, och jag gick ju förståss ut därifrån med riktigt gult hår. Inte kul! Vet inte hur mycket silversjampo det gick åt för att få håret tillbaka till en någotlunda normal färg. Alla har vi väl våra horrorupplevelser varesig det är på grund av att man själv haft en mindre lyckad idè eller frisören som har gjort ett misstag. Om frisören säger ups, ja då vet man att man är illa ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar