söndag 16 oktober 2011

Då har vi prøvat på det

Klonk sa det när Linnea föll i golvet från sängen. Hon lå mitt på sängen och jag svängde ryggen till en liten stund och så hörde jag ett klonk och skriiik. Så kände jag mig förståss som världens sämsta mamma. Jag borde ju ha hållit ögonen på henne hela tiden. Nåja, det gick bra och nu ligger hon hur nöjd som hällst och leker på golvet med sin pappa.

Vi hade en super mysig kväll men min sambo, åt god mat och drack lite vin. Men Linnea vaknade ju förståss kl. 03. Typiskt!! Min sambo var snäll och steg upp, men han visste ju inte att man inte skall tända lampor, byta blöja om det inte har läckt igenom vilket han förståss gjorde så sen ville ju inte Linnea somna om utan var vaken till kl. 04.30. Ja ja man lär sig av sina misstag.

Idag har vi varit på hus och hytte messa. Vi har ett vän par som skall bygga hus. De skall dessutom få barn, en flicka i februari. Har försökt berätta för henne det jag önskade någon skulle ha berättat för mig, att det är tufft i början och allt det där. Men kanske det blir lite för mycket negativt. Jodå, det är tufft och tungt i början. Åt själv inte annat än smörgåsar den första tiden för jag hadde inte tid atrt göra mat, allt var helt upp och ner. Men det blev bättre och det blir bättre hela tiden. Vill väl bara att hon skall vara förberädd på att det är jobbigt i början, men det är inte lika jobbigt hela tiden och det blir bättre ganska fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar